Grundejerforeningen Juulsvej-Kirsebærvej
22. maj 2024 – Referat fra generalforsamling på Kirsebærkroen
1. Valg af dirigent.
2. Valg af referent.
3. Bestyrelsens beretning om det forløbne år.
4. Behandling af forslag fra bestyrelsen eller medlemmer
5. Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse.
6. Bestyrelsen fremlægger budget, rykkergebyr og kontingentforslag for det kommende år.
7. Valg af bestyrelse – på valg er Frank Føns, Sille Capion, Jason Breaux. Alle genopstiller
8. Valg af to suppleanter til bestyrelsen- Tina er suppleant
9. Valg af to revisorer.
10. Eventuelt
Ad1:
Lars er valgt til dirigent, og konstaterer at GF er lovlig varslet.
Vi er 73 parceller. For vedtagelse af vedtægtsændringer skal vi bruge 37 tilstedeværende stemmeberettigede. Tilstede
er 23 stemmeberettigede.
Ad2:
Anette er valgt til referent. De to stemmetællere er Grethe og Anders.
Ad3:
Formanden beretter:
Vi er 73 medlemmer; fordelt med 34 på Juulsvej, 34 på Kirsebærvej og 5 på Næbvej.
Der har været flere udskiftninger hen over året, og alle nye bydes velkommen.
Igen i år opfordres til når man erfarer der er tilflyttere, at orienterer formanden/kassereren. Medlemsbasen kan opdateres, og vi kan byde velkommen, og orientere generelt /omkring trailer/nøgler mv. Alle opfordres stadig til at oplyse mailadresse, så kommunikation kan lettes/forbedres.
Det påtænkes at opsætte en sms-kæde (som den vandværket benytter), til indkaldelse ved aktiviteter.
Der lyder stor tak til; Kirsebærkroen, for lån af lokaler – Alle der frivilligt er mødt op ifm. broens
opsætning/nedtagning/skræmmefuglen – Græsholdet for at lægge frivillige timer i at holde området.
Bestyrelsen har afholdt 3 møder i løbet af året, og har løbende klaret beslutninger via mail og telefon. Broen- kom fint op i efteråret og er nu kommet i vandet igen. Selv om der er taget beslutning om at broen skal i første weekend i april, valgte vi at udskyde det en weekend, dels pga. vejret, og dels da en del vi ved der vil hjælpe, ikke kunne den dag.
Skræmmefuglen vi indkøbte sidste år, har vist sig at være en god idé, og har hjulpet med at holde fuglene væk – Svend Bjarne sætter den op igen i år.
Alle opfordres til at melde sig til brooptag og isætning!!! – dels pga. samværet men især også for at holde udgifter nede i foreningen. Det inderste permanente brofag er udskiftet, yderste tværbjælke er blevet repareret, og kan forhåbentlig holde flere år endnu.
Bærepillerne står ikke fast. Det er besluttet at nogen skal kigge på det, før broen kommer i vandet næste år. Samtidig skal hele broens fundament efterses.
Hvem der skal gøre det og hvad det koster, er der ikke taget stilling til. Gode ideer modtages.
På sidste års GF, blev det besluttet at det inderste af broen blev liggende vinteren over, for vinterbadning. Med Jason som tovholder på projektet har broen været taget op 3 gange på grund af vejret. Den har ikke taget skade. Vi skal finde ny tovholder for kommende badesæson.
Kontingent: Sidste år vedtog vi at kontingentet skulle være kr. 1000,-. På opkrævning fra Betalingsservice stod der desværre kun kr. 900,-.
Bord/bænke sæt: Trænger til udskiftning. I budgettet ligger skift af 1 sæt i år, og 1 til næste år.
Jolle stativet: – et årligt tilbagevendende problem. Ifølge vedtægterne, skal jollestativet være fri for både og joller, fra 1/6, så der kan slås græs.
Trailerne: Trailer 1 er i rigtig dårlig stand, vi ser på, om det kan betale sig at reparere på den, eller vi må indkøbe en ny – næste år.
Fællesarealet- græsset: Vi tog for nogle år siden, beslutning om, kun at slå gangstier, og boldbanen. Dette for at stabilisere vores økonomi, og samtidig starte en snak/diskussion, om brugen af området, ift. biodiversitet etc. Det blev aftalt, at græsset skulle slås ned helt, 2 gange årligt- og fjernes for at ”udsulte” plænen. Pga. den megen regn, har det været udsat flere gange, men er nu blevet gjort.
Jeg kan forstå, der har været utilfredshed med det, og det må vi i bestyrelsen da kigge på.
Personligt er jeg ærgerlig over, at jeg ikke har fået en eneste henvendelse omkring det, og jeg vil igen opfordre til at tage kontakt til en i bestyrelsen, hvis man ikke føler tingene ikke bliver lavet som aftalt.
Ansøgning hos Trygfonden om en hjertestarter blev desværre afvist.
Ad4:
Behandling af forslag fra ’Græsholdet’:
Man slår 2/3 af plænen fra foråret og laver stier i det øvrige således, der er plads til mere bold/aktivitet. Efter uge 33
lader man igen græsset stå.
Forår/efterår slås græsset i bund og køres væk.
Mikkel og Lotte stiller græsklipper til rådighed. Der lønnes ikke for at slå græsset. Det lægges i en turnus med frivillige fra Græsholdet.
Brug og evt. reparation af græsklipper afregnes i forhold til fordeling af brugte timer.
Vedtaget med 17 stemmer.
Vedtægtsændring – indkommet 16/5/2023:
Ændring af regnskabsår, så det følger kalenderåret. Generalforsamling afholdes i marts måned.
Kontingentopkrævning 01/05.
Regnskab og budget medsendes indkaldelse til GF.
Bilagskontrollanter har minimum 14 dage til gennemgang af regnskab.
23 stemmer for. – behandles på ekstraordinær generalforsamling.
Ændring til §4 i vedtægterne:
Bilag over kr. 10.000,- skal attesteres af 2 fra bestyrelsen inden betaling.
23 stemmer for. – behandles på ekstraordinær generalforsamling.
Ad5:
Regnskab fremlagt og gennemgået. På ekstraordinær generalforsamling kan regnskab godkendes efter at kontrollant har godkendt.
Betalingsservice frasiges. Alle andele laver bankoverførsel til foreningens bankkonto 01/05 og anfører adresse i tekstfelt til modtager.
Ad6:
Budget fremlagt og godkendt.
Rykkergebyr kr. 100,- / rykker 2 kr. 250,- – vedtaget.
Kontingent forhøjes til kr. 1.100,- – indbetales 01/05/2025 – vedtaget.
Ad7:
Frank, Sille og Jason er på valg. Alle er genvalgt.
Ad8:
Tina og Robert er valgt som suppleanter.
Ad9:
Robert og Allan er valgt som revisorer.
Ad10:
– For fællesskabet og samværets skyld er der nedsat et festudvalg. Robert er koordinator på en sommerfest 24/8/2024 på fællesarealet. Festen er på sammenskuds-basis.
– Allan er tovholder på broen for vinterbadesæson 24/25.
– Frank ansøger igen om hjertestarter.
– Grundskyld bliver fremover en post vi skal have på budgettet.
– Alle der mangler indbetaling af differencen på kr. 100,- pr. 1/3/2024 bedes overføre til konto 6140 1018629.
///////////////////////////////
20. juni 2024 – Referat fra ekstraordinær generalforsamling på Kirsebærkroen
- Valg af dirigent.
- Valg af referent.
- Vedtagelse af ændring i §4 i vedtægterne
- Vedtagelse af ændring i §2 i vedtægterne
- Godkendelse af reviderede regnskab.
- Eventuelt
Ad1:
Lars er valgt til dirigent, og konstaterer at EGF er lovlig varslet.
Vi er 14 stemmeberettigede husstande fremmødt
Ad2:
Anette er valgt til referent.
Ad3:
Forslag
Bilag på over kr. 10.000,- skal attesteres af 2 fra bestyrelsen, hvoraf mindst den ene skal være enten formand eller kasserer.
Forslaget er vedtaget med 14 stemmer for.
Ad4: Forslag
- Regnskabsåret følger kalenderåret.
- Generalforsamling afholdes i marts måned
- Kontingentopkrævning 01/05
- Regnskab og budget medsendes indkaldelse til generalforsamling
- Bilagskontrollanter har minimum 14 dage til gennemgang af regnskab
Forslaget er vedtaget med 14 stemmer for.
Ad5:
Revideret regnskab godkendt med 14 stemmer
Ad6:
Kontonummer er nu på hjemmesiden og her også 6140 1018629 – de der mangler at indbetale kr. 100,- laver overførsel og skriver i feltet til modtager ’sin adresse’.
Festudvalget – Robert indkalder til møde omkring sensommerfest.
Hvorvidt vi skal skilte omkring brug af broen og ordensregler bør diskuteres på næste generalforsamling.